1. BLI KUND
För att kunna lägga ett bud måste du vara kund hos oss och det blir du genom att registrera dig. Att bli kund är naturligtvis gratis. Efter att du har registrerat dig så kommer du att få ett mejl med kunduppgifter för en första inloggning. Dessa kunduppgifter använder du sedan när du lägger bud. Som kund får du även tillgång till vårt stora arkiv med slutpriser, möjligheten att spara föremål i din minneslista och påminnelser om när dina bevakade auktioner närmar sig avslut.
2. HITTA FÖREMÅL
För att underlätta ditt sökande erbjuder vi flera olika sökmetoder. Med vårt sökverktyg kan du söka direkt på objektnummer eller med fritext för att begränsa urvalet. Du kan också välja att sortera våra auktioner på senast inkomna, kortast tid kvar eller högsta utropspris.
Som registrerad kund har du även tillgång till vårt register med avslutade auktioner. Denna service innebär att du kan se vad olika föremål har sålts för tidigare.
Hittar du intressanta föremål som du inte vill lägga bud på direkt kan du enkelt addera dem till din minneslista. På "Mina sidor" får du en överblick över dina favoriter och där kan du också ställa in om och när du vill få påminnelser till din e-post när auktionerna närmar sig sin sluttid.
3. LÄGG BUD
På auktion köper man föremål till högstbjudande genom att lägga bud. Till det vinnande budet tillkommer så kallad provision/köparavgift enligt våra användarvillkor. För att kunna lägga ett bud måste du vara inloggad. Alla bud läggs på respektive objektssida där föremålet visas i sin helhet och där kan du också se hur tiden räknar ner mot sluttiden. Undersök föremålet noggrant på vår visning på Fredagar Kl. 13-17.00, och läs objektsbeskrivningen innan du lägger bud – kom ihåg att alla bud är bindande.
Man kan bjuda manuellt genom att själv följa auktionen och höja budet steg för steg eller genom att lägga ett så kallat maxbud och låta den automatiska budgivningsfunkionen i systemet bjuda så förmånligt som möjligt upp till ditt maxbud. På objektssidan kan du se hur många som är med i aktuell budgivning och vilka bud som lagts. Dina bud markeras med texten: Ditt bud.
Har du lagt ett maxbud och blivit överbjuden så skickas ett meddelande till din registrerade e-postadress så att du har chans att komplettera med ett bud innan auktionen löper ut. Vi kan inte garantera att meddelandet kommer fram. På alla objekt läggs 12%+moms i köparprovision. Ingen fast slagavgift tillkommer.
4. BETALA OCH HÄMTA UT DITT FÖREMÅL
Det enklaste och snabbaste sättet att betala för din vunna auktion är med kontant, kort eller swish när du hämtar ut varan i våra lokaler. Vi accepterar både Visa och MasterCard. Observera att ditt inropade föremål ska vara betalat och uthämtat inom 2 dagar efter avslutad auktion för att du ska undvika lager/ förseningsavgifter.
Du har även möjlighet att betala online med kort eller swish, under Obetalda fakturor på "Mina sidor", eller till
Bankgiro: 487-8732
Swish: 123-401 85 60
Observera att det kan dröja upp till 3 bankdagar innan pengarna är oss tillhanda och vi kan inte lämna ut ett föremål innan vi ser att vi fått in betalningen. Vi rekommenderar därför att du gör betalningen direkt efter vunnen auktion så att pengarna kommer in i tid så att du hinner hämta ut din vara inom 2 dagar. Ta med betalnings-kvitto.
Vid utomlandsbetalning:
Kontohavare: Robert och Maries Auktioner AB
IBAN: SE1380000818280131512311
BIC/SWIFT: SWEDSESS
5. BESTÄLL TRANSPORT
Om du inte har möjlighet att hämta dina objekt själv erbjuder vi flera transportalternativ så att du själv kan välja det som passar dig bäst. Kontakta vår kundtjänst för närmare information.
OBS. Vi skickar inte otympliga varor, möbler, serviser eller större partier.
Sköra varor skickas på egen risk då vi inte kan garantera säker hantering utav fraktbolagen.
Maila in fraktbegäran direkt på Måndagen efter helgens auktion så försöker vi få iväg paketet samma vecka, försändelser skickas på Onsdagar.
Tel: 0227-31532, 070-2462919
Mail: info@robertsauktioner.com